ŠELA SPORT BIKE CAMP 2006 – Maria Alm

(7.6 – 10.6.2006)

1. ročník akce pořádané Alešem Procházkou ze ŠELA SPORTU www.selasport.cz

Ubytování: Pension Tyrol, Schattberg 34, Maria Alm am Steinernen Meer, 5761 (Rakousko) - krásné rodinné prostředí a atmosféra včetně české kuchyně, po čtyřech dnech vřele doporučuji a tímto zdravím Pavla Pešku a Romana Baďuru :-) Více info na: www.pensiontyrol.com

cesta

7.6.2006 (středa) v 13:30 jsme vyrazili z Olomouce (Ivana Nidetzka, Kamila Žáčková, Tomáš Zlámal a já Jarda Dvořáček) směrem Maria Alm (Rakousko). Jeli jsme přes Brno, Znojmo (Hatě), Krems, St. Polten  (A1), Salzburg (A1), Bad Reichenhall, Lofer, Saalfelden, Maria Alm.  Vzdálenost 700 km (z Olomouce), doba jízdy 8:00 hod.

výjezd z Olomouce

cestou z okna

a jsme na místě

1.den - výjezd na Hundstein (2117m)

Vyjeli jsme v 10:00 hodin od Penzionu Tyrol v Maria Alm asi 20 členná skupina, po zelené stezce podél řeky na rozcestí u mostu, kde jsme se napojili na červenou trasu a začali stoupat po asfaltových serpentýnách pomale vzhůru. Po cca 3 km skončila asfaltová cesta a dál jsme již (poněkud strměji) stoupali po šotolině vzhůru. Cestou jsme se měli možnost kochat nádhernými pohledy na zasněžené vrcholy hor v okolí, místní vegetaci a všudy přítomné krávy.

Cesta pokračovala stále do kopce a čím blíže jsme se byli k našemu cíli, tím více začala být cesta rozbahněná a přibývalo na ní sněhu. Vrcholová část (cca 800m od Hundsteinu) už to byla spíše ryze turistická záležitost po sněhu. Naštěstí byla cesta prohrnutá a tak jsme se bořili v tretrách do sněhu jen po kotníky. Ve vrcholové části se s námi rozloučil Aleš, neboť mu praskl plášť na zadním kole a také někteří další se raději rozhodli pro cestu zpět, než se brodit sněhem.

Na vrcholu se nás postupně sešlo pět (Jirka, Igor, Tomáš, Pavel a já) kolem 12:30. Poseděli jsme, dali pivko, skupinové foto a vyrazili bohužel stejnou cestou zpět, neboť pokračování cesty a po hřebenu směrem na Zell am See bylo pod sněhem. Následoval sněhový a blátivý sjezd, přičemž jsme potkávali další členy směřující k Hundsteinu. Po rychlém sjezdu jsme se postupně opět potkali na jednom rozcestí a pokračovali zpět k penzionu.

vyrážíme

hořce

okolní zasněžené kopce

pěší procházka

chata na Hundsteinu

další fotky ...

Odpoledne jsme vyrazili tři (Tomáš, Pavel a já) na průzkumnou pohodovou vyjížďku převážně po cyklostezkách směrem Zell am See, kde jsme se s Pavlem rozloučili a pokračovali dál na Bruck, Fusch, kde jsme se otočili a jeli zpět. Délka 63 km.

Tomáš a Pavel

dřevěný cyklista :-)

u jezera Zell am See

další fotky...

2. Den – výjezd na Edelweisspitze (2571m)

Ráno v 9:00 nás vyjela část  přímo na kole z Maria Alm směrem k Edlweisspitze a někteří rozhodli přiblížit autem do Brucku či Fuschu na sběrné parkoviště. Cesta vedla po cyklostezce do Zell am See a  odtud dál směrem na Bruck a Fusch odkud se začalo stoupat po asfaltu cca 5 km do kopce na sběrné parkoviště pod Grossglockner hochalpinstrasse. Sem jsme dorazili kolem 11:00 hod. Po krátké pauze kdy jsme se opět většina sešla, jela začali stoupat serpentýnami směrem k vrcholu. Cesta byla nekonečná ale naštěstí ji lemovaly odpočivadla s informačními tabulemi s povídáním o ledovcích, vegetaci, výstavbě silnice atd…, včetně krásných výhledů na okolní vzasněžené velikány se sněhovou čepicí. Pomale jsme stoupali vzhůru a v horních partiích, kdy už asi každý uvažoval co tu dělá a proč jede pořád do kopce se začalo i trochu ochlazovat. Cesta z parkoviště na vrchol Edelweisspitze, včetně focení a kochání okolní krajinou trvala mě osobně 2:05 hod a byla dlouhá 16 km, našli se ale rychlejší.

Nahoře jsme se postupně opět většina sešli, včetně 13-ti letého Honzy Vašátka a jediné ženy Kamily Žáčkové, na rozhledně a posléze také v hospůdceJ Zde jsem se posilnili pivem a gulášem a po krátkém seznámení se zahraniční reklamní literaturou, vyrazili zpět dolů. Sjezd byl úžasný, po cca 16 minutách jízdy, kdy v zatáčkách předjíždíte autobusy, auta a motorky jste zase zpět na parkovišti. Poté následovala pro některé pohodová cesta po cyklostezkách zpět do Maria Alm.

tak tam někam pojedeme

parkoviště pod Grossglocknerem

a tohle je vrchol

cestou dolu bude zima

cesta dolu

další fotky...

Odpoledne jsme v rámci regenerace navštívili lázně v cca 50 km vzdáleném Bertechsgaden (SRN), kde jsme vyzkoušeli mimo jiné také aromasaunu, a solnou jeskyni. Vstupné na 2 hodiny 8 Euro.

3. den – pěší výlet na Riemannhaus (2177m)

I tento den jsme se rozhodli vylézt na nějakou dvoutisícovku, tentokráte ale pěšky. Po krátké revizi zimního oblečení, které se vešlo do batohu k cyklistickým věcem jsme vyrazili čtyři (Kamila, Iva, Tomáš a já). Autem jsem se přiblížili na poslední možné parkoviště směrem na Riemannhaus a odtud už jsme dále pokračovali po svých. Cesta pokračovala poměrně strmě vzhůru a tak jsme byli brzo venku z lesa a dál jsme stoupali po kamenité cestě. Po chvíli chůze jsme dorazili k boudě zásobovací lanovky a dál už jsme potom šli kamenitým terénem vzhůru. S přibývající výškou přibýval i sníh a tak se od nás odpojila Iva, která bohužel neměla vhodnou obuv. Dál jsme pokračovali jen tři. Moc daleko jsme ale již nedošli, neboť sněhu přibývalo a místy jsme bořili i po pás a lezli po čtyřech. Nakonec jsme pod sněhem ztratili turistickou značku a došli až pod kolmou stěnu, odkud už nevedla cesta dál. Přes strmý lavinový svah v dálce jsme zahlédli vodící lano podél stezky k vrcholu, ale cestu přes zasněžený svah jsme z bezpečnostních důvodů zamítli. Poseděli jsme zde, dali pivko, které jsme si šetřily na vrchol a vyrazili zpět. Podle výškoměru jsem se dostali do 1953m.n.m.

tak tam nahoru pujdem

vřesovec (Erica herbacea)

a ještě kousek

no a dál už nepůjdem

opět vřesovec

další fotky...

Odpoledne jsem vyrazili autem do Leogangu podívat se cvičné jízdy a závody ve 4 CROSSu a cvičné jízdy v DIRT JUMPu. Podívaná to byla opravdu fascinující a FREERIDE-ová trasa nás zaujala natolik, že jsme se rozhodli ji v neděli před odjezdem vyzkoušet.

DIRT JUMP- ová trať v Leogangu

závody ve 4 CROSSu

další fotky...

4. den – Leogang – bike park

Dopoledne jsem Tomášem a já, autem s koly na střeše vyrazili do Bike parku v Leogangu vyzkoušet frreridovou trať. Místo cestou lanovkou jsme pomale s koly šplhaly lesem na kamenitou cestu vedoucí k lanovce Asitzbahn. Dál jsem pokračoval už na kole až na vrchol lanovky. Odtud jsem se, už jen já sám, vydal serpentýnami vzhůru na Asitz (1870m), ale ve 2/3 jsem to s ohledem na ubíhající čas a síly vzdal….Nu nic příště až nahoru.

Sjezd dolů jsme si pořadně vychutnali, já se svoji dosluhující vidlicí moc ne, ale Tomáš na celoodpružené Meridě více. Cestou nás předjížděli borci na zapůjčených nebo vlastních KONA strojích. Co dodat, bike park v Leogangu vřele doporučuji všem příznivcům sjezdu. Zakoupíte lístek (jedna jízda 11 Euro, 4 hodiny 22,4 Euro, nebo na cely den za 27,5 Euro), popřípadě ještě půjčíte pořádné kolo a chrániče a hurá sjezdovat.