Javorníky - Velké Karlovice – Podťaté

(25 - 28.5.2006)

Tak jako každý rok jsme i letos vyrazili poslední týden v květnu na 4 denní bajkování tentokráte po Javornících. Celkem se nás zde sešlo 10 (Láďa, Roman, Dan, Hynek, Martin, Víťa, Míra, pík, bradkin a já). Ubytování bylo zajištěno v penzionu Polanský www.penzion-polansky.cz kde i výtečně vařili J Počasí nám tentokráte moc nepřálo, přesto jsme se ale nenechali odradit a odměnou nám byl technicky náročný terén, plný přírodních krás.

25.5. Čtvrtek

Dan a Vláďa

bradkin, Dan, Vláďa

stejná sestava

26.5. Pátek

Vyjíždím z Kopřivnice (zbaběle po silnici) směrem Velké Karlovice penzion Polanský. Po  poněkud jednotvárné cestě po asfaltu přes Frenštát p. R. a Rožnov jsem se užíval stoupání na Soláň. Odtud pak sjezd do Karlovic, kde jsem po nekonečné cestě údolím našel již už v hospodě zbytek účastníků. Odměnou mi byl k večeři velký řízek J Cestou jsem ještě stihl vyfotit pár kvetoucích vstavačů (nejspíše májových) na loukách podél silnice.

Celková délka: 64 km, čas 2:30 hod

Míra

sjezd ze Soláně

vstavače

setkání u večeře

velký řízek

27.5. Sobota

vyjíždíme z penzionu po modré na kopec Kasárne (tak jako každý den) a odtud po žluté na Gažov sedlo. Dále pak po červené značce na Stratenec (1055m) a odtud dál po hřebenu přes Malý Javorník (1019m), Frňovské sedlo a Stolečný vrch (961m) až na chatu Portáš. Zde jsme se něco málo pojedli a opět (tentokráte již bez Ládi)vyrazili dál po hřebenu. Po červené jsme jeli dál na Kohútku (912m), Provazné až ke Krkostěně, odkud jsme pak pokračovali sjezdem po modré až na silnici směrem na Halenkov. Zde jsme po společném foto pokračovali přes Halenkov do Nového Hrozenkova, kde jsme měli možnost shlédnout sbírku „harampádí jednoho místního občana J. Počasí se mezitím udobřilo a my pokračovali dál do Karolínky, kde jsme se podívali na vodní nádrž Karolinka-Stanovice. Zde jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna část se po silnici vracela zpět k penzionu Polanský. Druhá pětičlenná skupina (Dan, Hynek, Víťa, Mirek a já) pokračovala po silnici podél nádrže dál. Na konci nádrže jsme najeli na žlutou směrem Velká Stanovice a odtud jsme dále postupně stoupali lesní cestou, která vyústila poněkud drsnějším stoupáním, které nás prověřilo. Dále jsem pak jeli po lesní cestě až na rozcestí k chatě  Slušovice. Odtud jsme se začali vracet po zelené až na rozcestí Pod Kyčerou odkud jsme sjeli do Kralovic. Návrat k penzionu pokračoval po asfaltu.

Celková délka: 65km, čas na kole 4:30.

Počasí: ze začátku zataženo, mrholení, ke konci vylezlo slunce

vyrážíme

stoupáme lesem

Stratenec (1055m)

společné foto Halenkov

Míra, Dan, já, Víťa, Hynek

další fotky ...

Večer jsme pokračovali dál ve sportovních aktivitách (fotbálek, šipky atd…) zkrátka abychom se nenudili J

28.5. Neděle

Poté co většinu noci propršelo se část účastníků sbalila a prchla domů, část se rozhodla zůstat na penzionu a využít zdejší pohostinnosti se mi podařilo po přemlouvání přesvědčit zbytek ke krátké vyjížďce. Vyrazili jsem (Hynek, bradkin a já) kolem jedenácté, jak jinak než na Kasárne, na Butorky (981m) a odtud po červené (již za mrholení) až k Sedlu pod Hričovcom. Odtud sjezd na Pindulu (Lemešná) už ale byl kombinovaný s chúzí, neboť zde bylo spousta popadaných stromů. Dál jsme pokračovali po cyklostezce 6020/4 pod Bařinkou až k buku, kde začalo pršet. No a v dešti jsem pokračovali již nejkratší cestou k penzionu. Cesta ale skončila po pěkném blátivém technickém sjezdu v lese. Dále jsme pokračovali pěšky až po přítok Vsetínské Bečvy. Podél řeky jsem se nakonec dostali na cestu, která se napojila na asfaltku směřující k penzionu Polanský. Poté následovala očista kol a bikerů J